zondag 14 februari 2016

Het nivalis testkleedje

Toen ik het Nivalispatroontje van Sofilantjes zag verschijnen, dacht ik meteen : dat is hem. Ik zocht al langer naar een patroontje voor mijn 11-jarige dochter in tricot. Ik bestelde hem online en kreeg hem de volgende dag al in mijn postvak. Het puzzelen van het patroon kon beginnen. En het viel al bij al wel mee 😉 Even grabbelen in mijn kast waar nog een aantal triciotjes lagen te schreeuwen van : verwerk me nu eens eindelijk ! En het uilenstofje die ik ergens op een stoffenbeurs kocht leek mij perfect. Alles werd afgewerkt met paspel en na een middagje heerlijk naaien op mijn bernina werd het kleedje prachtig gevonden. Dit was het testkleedje van de Nivalis maar er zullen er zeker nog meer volgen. Hij is te maken in verschillende versies : tweekleurig, met kraag of zonder en met een kap, lange mouwen, korte of mouwloos. Dit is tot nog toe één van mijn favoriete patroontjes.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten